روبان سررسید

روبان سررسید اختصاصی و سررسید عمومی

روبان در سررسیدهای دوخت برای جدا کردن صفحات استفاده می شود و معمولاً ساده می باشد ولی بنا به نیاز مشتری می توان روبان اختصاصی چاپ و در سررسید اختصاصی قرار داد.
روبان، نواری پارچه ای است که برای مشخص کردن صفحه مورد نظر در سررسید استفاده می شود. روبان علاوه بر این کاربرد، بر زیبایی سررسید اختصاصی و سررسید عمومی نیز تاثیرگذار بوده و همچنین می توان لوگوی شرکت سفارش دهنده را بر روی آن چاپ نمود.
استفاده از روبان فقط در سررسیدهای ته دوخت و ته چسب امکان پذیر است و استفاده از آن برای سررسیدهای فنری به هیچ وجه متداول نیست. جنس روبان سررسید در اغلب موارد ساتن رنگی است اما گاها از روبان بافته شده نیز استفاده می شود. عرض روبان سررسید نیز غالبا نیم سانتیمتر است.
چاپ آرم روی روبان برای سررسید اختصاصی :
می توان لوگوی شرکت سفارش دهنده را روی روبان چاپ نمود. گرچه اغلب از چاپ تک رنگ برای این منظور استفاده می شود، اما لوگوی مورد نظر را می توان با تعداد رنگ های بیشتر نیز چاپ نمود. توجه داشته باشید که استفاده از تعداد زیاد رنگ باعث نا خوانا شدن آرم شرکت شما و کاهش کیفیت چاپ خواهد شد. در مورد روبان بافتی نیز می توان لوگوی مورد نظر را در قالب تار و پود روبان بافت. این روش به دلیل هزینه بالاتر و عدم تغییر در کارایی، در میان خریداران سررسید از محبوبیت کمتری برخوردار است.
کیفیت روبان سررسیداختصاصی و سررسید عمومی :
روبان سررسید نقش چندان موثری در کیفیت سررسید نخواهد داشت. با این حال تولید کننده می بایست به این موارد توجه داشته باشد: روبان می بایست از طریق چسب بصورت محکم به پشت قسمت صحافی شده سررسید چسبانده شود تا در صورت کشش کنده نشود. همچنین طرف آزاد روبان باید در معرض حرارت قرار بگیرد تا ریش ریش نشود. همچنین در مراحل صحافی و جلد چسبانی باید دقت شود تا روبان به چسب آغشته نشود.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *