ورود کاربران به وبسایت “چیلیپ” هنگام استفاده از پروفایل شخصی و حساب کاربری به منظور خرید یا صرفا استفاده از محتوای سایت و آگاهی از محصولات و طرح های تشویقی به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین و همچنین نحوه استفاده از سرویس ها و خدمات چیلیپ است. توجه داشته باشید که ثبت سفارش نیز در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین از سوی مشتری است. لازم به ذکر است شرایط و قوانین مندرج، جایگزین کلیه توافق های قبلی محسوب می شود.

ممکن است که سیاست و قوانین سایت را در هر زمانی اصلاح کرده و بهبود ببخشیم. کلیه موارد اصلاح شده به طور خودکار و به محض ارسال بر روی سایت، اجرا خواهد شد و شما پیشاپیش موافقت و تعهد خود را به اجرای این سیاست‏ها اعلام می‏کنید. به علاوه، از طریق مرکز پیام، اطلاع رسانی ‏های لازم در این خصوص انجام خواهد گرفت.

توجه داشته باشید کلیه اصول و رویه‏‌های چیلیپ منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقبا کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با آن است. در صورتی که در قوانین مندرج، رویه‏‌ها و سرویس‏‌های سایت تغییراتی ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روز رسانی می شود و شما توافق می‏‌کنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.

تعاریف و مسئولیت ها

کاربر یا مشتری:

به شخصی گفته می‌شود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبت نام درج کرده است، به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات “چیلیپ” اقدام کند.

فروشگاه اینترنتی “چیلیپ” محصولاتی مناسب استفاده افراد بالای ۱۸ سال به فروش می‏‌رساند و در صورتی که کاربران از سن ذکر شده جوان‌‏تر هستند می‌‏باید با اطلاع والدین و یا قیم قانونی، به خرید و پرداخت اقدام کنند.

در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در سایت “چیلیپ”، حق بلا اثر نمودن سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری، برای “چیلیپ” محفوظ است. “چیلیپ” در اسرع وقت وجوه دریافتی را به حساب اعلام شده توسط مشتری واریز و عودت می‌نماید و مشتری با ورود به سایت “چیلیپ” می‌پذیرد از این امر آگاهی داشته و در این خصوص ادعایی نخواهد داشت.

مشتریان محترم موظف هستند در هنگام تحویل گرفتن سفارش، کالای سفارش داده شده خود را تحویل ظاهری بگیرند (تحویل ظاهری یعنی کالا از تمام جنبه های ظاهری بررسی و در صورتیکه فاقد هر گونه ایراد ظاهری باشد، تحویل گرفته شود).

چنانچه بسته بندی کالا دارای مشکل یا ایراد ظاهری بوده و نشان از ضربه خوردگی یا مشکلات احتمالی داشته باشد، مشتری باید از تحویل گرفتن آن خودداری نماید و موضوع را بلافاصله به فروشگاه اطلاع نماید.

طبق دستورالعمل پلیس فتا در هنگام تحویل سفارشاتی که پرداخت آنها آنلاین بوده است، ارائه کارت ملی مطابق با نام فرد سفارش دهنده، اجباری است. چنانچه فردی که کالا را سفارش داده و پرداخت آن را بصورت آنلاین انجام داده، تمایل داشته باشد کالا تحویل فرد دیگری گردد، باید از طریق پنل، ایمیل یا پیامک، نام فرد تحویل گیرنده را به فروشگاه اعلام نماید، در غیر اینصورت فروشگاه کالا را تحویل نداده و در این موارد هزینه ارسال مجدد بر عهده مشتری خواهد بود.

طبق قوانین فروشگاه، در سفارش هایی که پرداخت آنها در محل مشخص گردیده است، قبل از تحویل کالا، ابتدا لازم است که وجه فاکتور تسویه و سپس کالا تحویل گردد. پس از تسویه وجه فاکتور، مشتری در حضور نماینده فروشگاه فرصت خواهد داشت تا کالای خود را از نظر سلامت ظاهری بررسی و سپس رسید تحویل ظاهری کالا را امضاء نماید.

چنانچه مشتری محصول مجازی (فایل) خریداری نماید، حداکثر یک روز کاری بعد از خرید فرصت دارد تا در صورت عدم دریافت فایل و یا عدم تطابق فایل دانلودی با توضیحات محصول، از طریق ارسال پیام در صفحه “تماس با ما” شکایت خود را ثبت نماید. فقط شکایت در زمان فوق توسط “چیلیپ” پیگیری می شود.

مجوز استفاده محصولات مجازی (فایل) تنها مختص به یک شخص حقیقی یا حقوقی می‌باشد و  مشتری مجاز به انتقال / کپی کردن / به اشتراک گذاشتن این محصول با دیگران نمی‌باشد. رعایت این مورد نشان اخلاق حرفه ای مشتری نیز می باشد.

فروشنده:

شخصی حقیقی یا حقوقی است که محصول خود را در وب‌سایت “چیلیپ” عرضه کرده و به فروش می‎رساند. همچنین اعتبار فروشنده‌ها توسط “چیلیپ” بررسی و مدارک مورد نیاز از ایشان اخذ می‌شود.

مسئولیت‌های مربوط به کیفیت، قیمت، محتوا، شرایط و همچنین خدمات پس از فروش محصول بر عهده فروشندگان است.

مسئولیت هرگونه عدم مطابقت محصول با محتویات درج شده در سایت به عهده فروشنده می‎باشد.

درصورتیکه فروشندگان محتوایی برای سایت ارسال نمایند، فروشگاه این حق را خواهد دارد تا نسبت به استفاده، تغییر، تصحیح و انتشار یا عدم انتشار آن تصمیم گیری و اقدام نماید. با این حال مسئولیت صحت و درستی مطالب تماماٌ به عهده فرستنده می باشد

چیلیپ:

مجموعه ای زیر نظر کانون آگهی و تبلیغات است که با فراهم آوردن یک بستر مارکت پِلِیس (فروشگاه) راه ارتباط میان مشتری و فروشنده را تسهیل کرده و دخل و تصرفی در قیمت گذاری محصولات و یا مسئولیت های فروشنده ندارد. لازم به ذکر است که “چیلیپ” در هر شرایطی خواهان مطابقت کیفیت کالاهای فروشنده با توضیحات و عکس آنهاست و درصورت عدم تطابق، مسولیت تماما متوجه فروشنده کالاست.

کلیه محتوای سایت صرفاً متعلق به فروشگاه بوده و هرگونه کپی برداری و استفاده شخصی یا تجاری از آن بدون کسب مجوز مکتوب از فروشگاه غیر مجاز و پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

فروشگاه همواره خود را مجاز و مختار می داند که نسبت به ایجاد تغییرات دلخواه در سایت از جمله تغییرات فنی و ظاهری، تغییر خدمات و نحوه ارائه آن، تغییر محتوا و اطلاعات سایت، تغییر در سیاست ها، حقوق و قوانین اقدام نماید.

فروشگاه در هر زمانی این اختیار را دارد که بنا به مصالح خود، ارائه سرویس به مشتریان و برقراری ارتباط با آنان را متوقف و نسبت به تغییر یا حذف کلیه مطالب یا خدمات خویش اقدام نماید.

فروشگاه حداکثر تلاش خود را برای درج اطلاعات صحیح (از جمله قیمت، اطلاعات فنی، عکس کالاها ) به کار می گیرد، با این حال درست بودن تمامی مطالب و بدون نقص بودن محتوای اطلاعات خود را تضمین نمی‎نماید.

فروشگاه خود را مجاز می داند در هر زمان نسبت به تغییر محتوا و اطلاعات سایت و محصولات اقدام نماید

روزکاری:

روز کاری به معنی روز شنبه تا پنج شنبه هر هفته (غیر از روزهای تعطیل رسمی) است.

حریم خصوصی:

چیلیپ به اطلاعات خصوصی اشخاصى که از خدمات سایت استفاده می‏‌کنند، احترام گذاشته و از آن محافظت می‏‌کند. به استثنا مواردی که به موجب قانون مجبور به انجام این کار می باشد.

چیلیپ متعهد می‏‌شود در حد توان از حریم شخصی شما دفاع کند و در این راستا، تکنولوژی مورد نیاز برای هرچه مطمئن‏‌تر و امن‏‌تر شدن استفاده شما از سایت را، توسعه دهد. در واقع با استفاده از سایت چیلیپ، شما رضایت خود را از این سیاست نشان می‏‌دهید. یکی از این راه ها استفاده از گواهینامه ssl در سایت (https) می باشد.

سايت اطلاعاتی را در حین سفارش، تراکنش ها و عملیات بانکی از مشتریان خود جمع آوری می کند که در موارد زیر از آنها استفاده خواهد کرد :

  • حل و فصل اختلافات و مشکلات ناشی از تراکنش های ناموفق و موفق
  • جلوگیری و شناسایی فعالیت های غیرمجاز ، مخرب و مشکوک
  • ارائه سرویس ها و خدمات جدید بر اساس نیاز کاربران

سايت اطلاعات شخصی شما را برای اشخاص ثالث آشکار نمی کند مگر در مواردی که آشکار سازی اطلاعات شخصی شما برای مراجع قضایی ذیصلاح و یا افرادی که دارای صلاحیت قانونی هستند و حکم قضایی دارند مورد استفاده الزامی باشد.

در واقع همه ی طرف های هر معامله اعم از خریدار، فروشنده و بازاریاب موظف به حفظ اطلاعات محرمانه طرف و یا طرف های دیگر هستند.

لازم به ذکر است فروشگاه در قبال افشای اطلاعات کاربر در اثر قصور و یا ویروسی شدن سیستم کامپیوتری وی مسئولیتی نخواهد داشت چرا که کاربران موظف به حفاظت از اطلاعات شخصی کاربری خویش بوده و مسئولیت تبادل هرگونه اطلاعاتی که از طریق شناسه کاربری و رمز عبور آن ها صورت می گیرد بر عهده آنان است.

سايت مجاز است تا در صورت مشاهده هرگونه اکانت جعلی که برای خراب کاری یا تست در سیستم ایجاد شده اند، یا اکانت هایی که ۴۸ ساعت از عضویت آنها گدشته است ولی نسبت به فعال سازی آن اقدام نشده است، بلافاصله اقدام نموده و اکانت مربوطه را بلاک یا حذف نماید.

سايت با هرگونه فعالیت مخرب و اسپم به شدت برخورد خواهد نمود و در صورت تخلف اکانت متخلف را با همه موجودی آن بلاک می کند و سعی می کند مبالغ مشکوک را به حساب افراد واریز کننده برگشت دهد. بدیهی است که فرد خاطی دیگر مجاز به استفاده از خدمات سايت نمی باشد.

درج آدرس، ایمیل و شماره تماس‌های همراه و ثابت توسط مشتری، به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است و در صورتی که این موارد به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد، “چیلیپ” جهت اطمینان از صحت و قطعیت ثبت سفارش می‌تواند از مشتری، اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند.

مشتری می‎تواند از آدرس، شماره تلفن و اطلاعات شخص دیگری برای تحویل سفارش استفاده کند و چیلیپ تنها برای ارسال همان سفارش از این اطلاعات استفاده خواهد کرد.

از طرف دیگر مشتری متعهد می شود که اطلاعات شخصی اش را به درستی وارد کرده باشد چراکه کالای خریداری شده به آدرس (پستی و یا الکترونیکی) درج شده در آن اطلاعات ارسال می گردد و مسئولیت اشتباه در آدرس و تلفن وارد شده به عهده ی خریدار است.

چیلیپ ممکن است برای ارتباط با مشتریان، بهینه سازی محتوای وب سایت و تحقیقات بازاریابی از برخی اطلاعات استفاده کند

فروشگاه اینترنتی چیلیپ همانند سایر وب سایت‌ها از جمع آوری IP و کوکی‌ها استفاده می‌کند، اما پروتکل، سرور و لایه‌های امنیتی مورد استفاده و روش‌های مناسب مدیریت داده‌ها اطلاعات کاربران را محافظت و از دسترسی‌های غیر قانونی جلوگیری می‌کند.