کاغذ مومی

چاپ کاغذ مومی و کاغذ پوستی

ازجمله کاغذهایی که برای چاپ استفاده می‌شوند، کاغذ پوستی و کاغذ مومی هستند. چاپ کاغذ مومی و کاغذ پوستی با کیفیت بالا در شبکه چاپ صورت می‌گیرد. چاپ کاغذ مومی در رستوران‌ها و کاغذ پوستی در مواردی چون بسته بندی ، کاغذ کادو و نقشه کشی کاربرد دارد. این دو نوع کاغذ در صنعت چاپ کاربرد فراوانی دارند. انواع چاپ کاغذ مومی و کاغذ پوستی در شبکه چاپ در طرح‌های گوناگون انجام می‌شود.

بیشترین کاربرد کاغذ مومی در فست فودها و رستوران ها می باشد. همچنین برای سفارش چاپ کاغذ مومی باید به موارد زیادی از جمله وزن کاغذ و نوع چاپ توجه نمود. در بعضی از چاپ ها کاغذ مومی بوی نفت میگیرد و برای مواد غذایی مناسب نیست. لازم به ذکر است که کاغذ مومی با نام های رپ ساندویچ، دور پیچ ساندویچ، رپ همبرگر و دورپیچ همبرگر و زیره پیتزا نیز شناخته می شود.

کاغذ مومی

چاپ کاغذ مومی چه کاربردی دارد؟

از کاغذ مومی در موارد زیادی استفاده می‌شود:
• مهمترین استفاده از چاپ کاغذ مومی برای بسته‌بندی و استفاده به عنوان رپ ساندویچ و همبرگر و زیره پیتزا در فست فودها و رستوران‌ها می باشد.
• استفاده به منظور کاغذ کف سینی در رستوران‌ها
• استفاده به عنوان زیره پیتزا
• نگهداری و بسته بندی مواد غذایی
• استفاده در شیرینی پزی
برای چاپ کاغذ مومی و کاغذ پوستی از روش‌های متعددی استفاده می شود که رایج ترین آن ها چاپ  افست ، سیلک و چاپ لیزری و جوهرافشان می باشد.

نمونه چاپ شده کاغذ مومی توسط چیلیپ

تفاوت کاغذ مومی و کاغذ پوستی

به دلیل شباهت این دو کاغذ معمولا باهم یکسان در نظر گرفته می‌شوند و چاپ کاغذ مومی و کاغذ پوستی نیز کاربردهای مشابهی دارد. اما این دو کاغذ با هم تفاوت دارند. کاغذ مومی کاغذی است که برای ساخت آن از پارافین یا موم استفاده شده و به این وسیله دارای مقاومت در برابر رطوبت است. کاغذ پوستی کاغذی است که ظاهر آن به گونه‌ای است که نور را از خود عبور می‌دهد. به همین دلیل استفاده فراوانی در کپی کردن طرح در نقاشی دارد. این کاغذ دارای مقاوت در برابر حرارت بوده و به مواد غذایی نمی‌چسبد.
از جمله خاصیت‌های مشابه کاغذ مومی و کاغذ پوستی این است که چربی را به خود جذب نمی‌کنند و در برابر رطوبت مقاوم هستند. کاربرد فراوان چاپ کاغذ مومی و کاغذ پوستی به عنوان بسته‌بندی مواد غذایی و ساندویچ‌ها هم به دلیل وجود همین خاصیت در آنهاست. همچنین امکان بازیافت کاغذ پوستی وجود دارد.
عمده ترین تفاوت کاغذ پوستی و کاغذ مومی مقاومت آنها در برابر حرارت است. کاغذ مومی را نمی‌توان داخل فر یا اجاق قرار دارد. چرا که به دلیل دارا بودن پارافین، دود می‌کند و مزه غذا را تغییر می‌دهد. اما کاغذ پوستی امکان قرارگیری در اجاق دارد و مقاوت بیشتری دارد. تفاوت دیگر کاغذ پوستی و کاغذ مومی این است که کاغذ مومی صیقلی‌تر از کاغذ پوستی است.

همچنین از کاغذ مومی با نام های دیگری مثل رپ ساندویچ و دورپیچ ساندویچ نیز استفاده می شود.

مزایای چاپ کاغذ مومی

مهم‌ترین مزیت چاپ روی این کاغذ‌ها این است که اجازه نشت روغن و مواد غذایی را نمی‌دهند و مقاومت بالایی دارند.
چاپ کاغذ مومی  برای بسته‌بندی مواد غذایی و استفاده از طرح‌های خلاقانه و نام تجاری و لوگوی شما، باعث تبلیغ و بازاریابی و ثبت برند شما در ذهن مخاطب می‌گردد. بنابراین شما می‌توانید با استفاده از طرح‌های متنوع در بسته‌بندی محصولات خود هویت بصری خود را در ذهن مشتریان ثبت کنید و همچنین برای جذب مشتریان جدید از آن بهره ببرید.

نمونه چاپ شده کاغذ مومی توسط چیلیپ

تبلیغ مناسب با کاغذ مومی

شما می توانید با تهیه کاغذ مومی اختصاصی خود به همراه لوگو و برند تجاریتان، همواره یک تبلیغ مناسب برای شغل خود داشته باشید. کاغذ مومی اختصاصی به دلیل اینکه همراه با بسته بندی برای مشتری شما ارسال می شود باعث تبلیغ بیشتر شما شده و همچنین به برندینگ شما نیز کمک می کند. بخش چاپ و تبلیغات چیلیپ با بیش از ۲۵ سال سابقه در انواع چاپ، می تواند کمک شایانی در این زمینه  به شما انجام دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان چیلیپ تماس حاصل فرمایید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *