قیمت سررسید

قیمت سررسید اختصاصی / قیمت سررسید عمومی / قیمت سررسید سفارشی

تمام افرادی که تاکنون حداقل یکبار برای سفارش سررسید اقدام نموده اند، با بازه بسیار گسترده قیمت این محصول در بازار آشنایی دارند. تا جایی که گاها دریافت قیمت های بسیار متفاوت برای سررسید های به ظاهر مشابه موجب سردرگمی خریداران می شود. حال سوالی که برای خریداران پیش می آید این است که نحوه محاسبه قیمت سررسید چگونه است؟ علت تفاوت قیمت در میان سررسید های به ظاهر مشابه چیست؟ و چگونه می توان اطمینان حاصل نمود که قیمت سررسید متناسب با کیفیت آن تعیین شده است؟
نحوه محاسبه قیمت سررسید اختصاصی و قیمت سررسید سفارشی برای سفارش دهنده :
اغلب تولیدکنندگان سررسید همزمان با رونمایی از مدل های سالیانه خود، یک لیست قیمت نیز منتشر می کنند. این لیست قیمت معمولا دارای دو بخش است که یک بخش به قیمت پایه هر مدل از سررسید و بخش دیگر به هزینه تفکیکی خدمات سفارشی آن ( حک لوگو روی جلد ، چاپ لوگو در صفحات ، اضافه نمودن لت گلاسه ، آستر بدرقه اختصاصی و . . . ) مربوط می شود. لذا پس از تصمیم گیری در مورد تیراژ و خدمات سفارشی مورد نظر خود، به لیست قیمت مراجعه کرده و با اضافه نمودن موارد مورد نظر به قیمت پایه، قیمت سررسید سفارشی خود را محاسبه نمایید.
اغلب تولید کنندگان برای سفارشاتی با تیراژ بالا، قیمت را بصورت جداگانه محاسبه و اعلام می کنند. لذا در صورتی که سفارش شما دارای این ویژگی است، از تولید کننده بخواهید تا قیمت کار شما را بطور مجزا محاسبه نماید. زیرا هزینه کاسته شده به دلیل صرفه جویی در مقیاس، مبلغ کلی سفارش شما را کاهش خواهد داد.
قیمت سررسید سفارشی اعلام شده برای بسیاری از خدمات سفارشی، بر مبنای حداقل تیراژ اعلام شده توسط تولید کننده است.
در بررسی و مقایسه قیمت سررسید سفارشی می بایست نکات زیر را مد نظر قرار داد
   شما احتمالا در هنگام خرید هیچ کالایی به دنبال خرید ارزان ترین گزینه موجود نیستید. لذا بهتر است برای خرید سررسید نیز این روش را در پیش گیرید. یک خرید هوشمندانه به معنای خرید ارزان ترین گزینه موجود نیست، بلکه به معنای خرید کالایی با کیفیت و قیمت متناسب است.
   سررسید به لحاظ مادی هدیه تبلیغاتی ارزشمندی محسوب می شود. همچنین پیش فرض هر خریداری این است که شخص هدیه گیرنده سررسید را بمدت یکسال و بصورت مکرر مورد استفاده قرار خواهد داد. لذا پرداخت هزینه بیشتر اگر به افزایش کیفیت سررسید منجر شود، حتما موجب بازدهی بیشتر این روش تبلیغاتی خواهد شد. هیچ کس مایل نیست سررسیدی را با قیمتی پایین تر سفارش دهد اما پس از هدیه دادن، شخص هدیه گیرنده آنرا به دلیل کیفیت و یا ظاهر بد، کنار گذارد.
   سررسید تنها یک کالا نیست. بلکه ترکیبی از کالا، خدمات ( از جمله خدمات چاپی، طراحی و . . . ) و تعهدات ( تحویل به موقع ، ایجاد حق انتخاب برای سفارش دهنده ، تحویل مطابق با مشخصات سفارش و . . . ) گوناگون می باشد. لذا در ارزیابی قیمت سررسید سفارشی مجموعه این موارد را مد نظر قرار دهید.
سررسید اختصاصی و قیمت سررسید سفارشی را ارزان نخرید
هیچ ارزانی بی علت نیست. هر خریداری مایل است یک کالای مشخص را با پایین ترین قیمت ممکن خریداری کند. اما در اغلب موارد، اصرار بر خرید کالای ارزان قیمت به ضرر خریدار منجر می شود. عوامل زیر از جمله دلایل ارائه سررسید ارزان قیمت است.
   استفاده از مواد اولیه بی کیفیت :
برخی از تولید کنندگان برای پایین آوردن قیمت سررسید سفارشی خود، از مواد اولیه ( کاغذ، چرم، جوهر، چسب و . . . ) بی کیفیت و روش های نامناسب تولید استفاده می کنند. سررسید اختصاصی تولید شده به این روش دارای ظاهری نا مطلوب و عمری کوتاه است.
   عدم تطابق نمونه با محصول نهایی :
گاها تولیدکنندگان، سررسیدهای نمونه خود را با کیفیتی قابل قبول و قیمتی پایین ارائه می دهند اما پس از اخذ سفارش، آنرا با کیفیتی نامطلوب تولید کرده و به مشتری تحویل می دهند و به نوعی وی را در عمل انجام شده قرار می دهند. هرگز به قیمت های خیلی پایین به راحتی اعتماد نکنید.
   عدم توانایی تولید کننده در تحویل سفارش :
برخی از تولید کنندگان سودجو در مرحله استعلام قیمت ( مخصوصا در مورد کارهایی با تیراژ بالا ) با اعلام قیمت پایین، کار را گرفته و سپس در مرحله تولید، سفارش دهنده را با مشکلات فراوان ( تغییر مشخصات سفارش، تغییر زمانبندی تحویل، کاهش کیفیت و . . . ) مواجه می کنند.
زمان سفارش و قیمت سررسید سفارشی و قیمت سررسید اختصاصی:
با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، قیمت کاغذ و سایر مواد اولیه تولید سررسید، شیب صعودی پیدا می کند و این مورد یر قیمت تمام شده سررسید تاثیر خواهد گذاشت. لذا بهتر است تا سفارش خود ( مخصوصا سفارشات تیراژ بالا ) را در اولین زمان ممکن ثبت نمایید. در مقاله زمان مناسب برای سفارش سررسید ، بطور دقیق تر به این موضوع پرداخته شده است.

منبع : برگ سبز

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *