سررسید عمومی

زمان مناسب برای سفارش سررسید اختصاصی و سررسید عمومی

یکی از دغدغه های اساسی سفارش دهندگان سررسید ، دریافت به موقع آن قبل پایان سال می باشد. بخشی از مشکل تحویل دیرهنگام سررسید ناشی از عدم توانایی تولید کننده در انجام تعهدات خود است. اما بخشی از آن نیز به دلیل تعلل سفارش دهنده در ثبت به موقع سفارش خود می باشد. ثبت دیر هنگام سفارش نه تنها ریسک عدم دریافت به موقع سفارش را بالا می برد، بلکه مشکلات دیگری ( از قبیل افزایش هزینه ها، محدودیت گزینه ها، زمان اندک برای پرداختن به جزئیات و . . . ) را به خریدار سررسید تحمیل می کند.
چه زمانی، بهترین موقع برای سفارش سررسید اختصاصی و سررسید عمومی است؟
مزایای سفارش به موقع سررسید اختصاصی :
اثر بخشی بیشتر :
اغلب افراد در پایان سال تعداد زیادی سررسید را به عنوان هدیه دریافت می کنند. اما از آنجایی که تنها یکی از آنها را نیاز دارند، بقیه را کنار می گذارند. سررسید هدیه شما هرچه قدر هم که زیبا و با کیفیت باشد، در صورتی که دیر به دست هدیه گیرنده برسد، ممکن است شانس خود برای استفاده شدن را از دست بدهد. زیرا ممکن است شخص هدیه گیرنده قبل از آن سررسیدی را برگزیده و حتی یادداشت های سال آینده خود را در آن ثبت کرده باشد و تغییر آن برای وی امکان پذیر نباشد. ثبت سفارش به موقع سررسید موجب دریافت به موقع آن شده و به شما این امکان را می دهد تا آن را زودتر به شخص هدیه گیرنده مورد نظر برسانید.
صرفه جویی در هزینه ها :
با نزدیک شدن به سه ماهه چهارم و مخصوصا روزهای پایانی سال، به دلیل افزایش تقاضا قیمت کاغذ، خدمات چاپی و سایر ملزومات تولید سررسید سیر صعودی به خود می گیرد. هزینه کارگران چاپخانه ها افزایش می یابد و همچنین به علت افزایش سفارشات بی دقتی ها و بی کیفیتی ها بیشتر خواهد شد. از آنجا که اغلب تولید کنندگان سررسید در محاسبه قیمت سررسید ( مخصوصا در مورد سفارشات اختصاصی )، قیمت روز این موارد را در نظر می گیرند، سفارش زود هنگام موجب صرفه جویی در هزینه ها خواهد شد و شما با سفارش زودترسررسید اختصاصی در پایان سال می توانید با خیالی آسوده به کارهای پایان سال خود بپردازید درحالیکه با هزینه کمتر و کیفیت بهتر سررسید اختصاصی خود را تهیه خواهید نمود.
افزایش گزینه ها :
در روزهای پایانی سال، انبار اغلب تولید کنندگان معتبر سررسید از برخی از مدل های تولید شده خالی شده و سفارشات مربوط به این مدل ها پذیرفته نمی شود. لذا خریدارای که بموقع نسبت به ثبت سفارش خود اقدام می کنند، گزینه هایی بیشتری برای انتخاب پیش رو دارند.
پرداختن بیشتر به جزئیات :
در صورت سفارش بهنگام سررسید، فرصت بیشتری برای مواردی از قبیل طراحی لت های گلاسه، انتخاب نوع جلد و سایر جزئیات وجود دارد. این موضوع در مورد سفارش سررسیدهای اختصاصی که دارای ویژگی های خاص هستند اهمیت بیشتری پیدا می کنند.
دریافت به موقع سفارش :
یکی از دلایل عمده عدم تحویل بموقع سفارش از سوی تولید کنندگان، تعلل مشتری در ثبت سفارش می باشد. گرچه اغلب تولید کنندگان متعهد، از دریافت سفارشاتی که امکان تحویل آن مطابق با زمان بندی مورد نظر مشتری وجود ندارد امتناع می کنند، اما برخی از تولید کنندگان این نوع از سفارشات را پذیرفته و با تاخیر در تحویل، سفارش دهنده را با مشکل مواجه می کنند. لذا بهتر است سفارش دهنده جانب احتیاط را رعایت کرده و با ثبت به موقع سفارش ( مخصوصا سفارشات با تیراژ بالا )، خود را از دریافت بموقع آن مطمئن سازد.
زمان مناسب برای سفارش سررسید اختصاصی :
وزارت ارشاد هر ساله در اواخر مهر یا اوایل آبان، تقویم رسمی سال بعد و فهرست مناسبت ها را منتشر می کند. لذا چاپ سررسید قبل از این تاریخ عملا امکان پذیر نیست. با این حال مشتریانی با سفارشات انبوه ( بانک ها، بیمه ها، شرکت های صنعتی بزرگ و . . . ) اغلب از شهریور و مهر هر سال، مقدمات سفارش خود را پیش بینی کرده و حتی فرایند طراحی فرمت صفحات و طراحی و ساخت جلد را آغاز می کنند. با این حال، چاپ سررسید پس از اعلام تقویم رسمی کشور امکان پذیر است. اقدام زود هنگام این نوع شرکت ها برای سفارش سررسید به آنها این امکان را می دهد تا مناسب ترین تولید کننده سررسید را با توجه به شرایط خود پیدا کنند، با دقت کافی به طراحی و جزئیات سررسید خود بپردازند، هزینه های خود را کاهش دهند و در عین حال اطمینان حاصل کنند که سفارش در زمان دلخواه به آنان تحویل داده خواهد شد.
سررسید اختصاصی سررسیدی است که کاملا با ویژگی ها، مشخصات و طراحی مورد نظر سفارش دهنده تولید می شود. لذا چنانچه مشخصات سررسید مورد نیاز خود را به طور کامل می دانید، هر چه زودتر در نیمه دوم سال به ارزیابی تولید کنندگان و توانایی آنان در تولید سررسید مورد نظر خود پرداخته و سفارش خود را نزد تولید کننده مورد نظر ثبت کنید. همانطور که قبلا گفته شد، حتی چنانچه سفارش خود را قبل از اعلام تقویم رسمی کشور ثبت نمایید، تولید کننده زمان کافی در اختیار خواهد داشت تا امور مربوط به طراحی ، تامین متریال اولیه (مانند جنس جلد )، جلد سازی ، طراحی و چاپ لت گلاسه ، و . . . سفارش شما را با دقت و کیفیت بالاتر انجام داده و سپس در زمان مناسب به چاپ صفحات داخلی پرداخته و سفارش را در موعد مقرر و با ویژگی های مطابق نظرتان به شما تحویل دهد؛ که این موضوع چه به لحاظ مالی و چه به لحاظ کیفیت سررسید دریافتی به نفع شما خواهد بود.
زمان مناسب سفارش سررسید عمومی :
گرچه سفارش سررسید عمومی را حتی می توان در روزهای پایانی سال ثبت نمود اما این موضوع هرگز توصیه نمی شود. موکول کردن سفارش به پایان سال باعث می شود ( به دلیل خالی شدن انبار بسیاری از تولید کنندگان از موجودی برخی از مدل ها )، گزینه های شما محدود شده و همچنین سررسید زمانی به دست شما برسد که پخش کردن آن در میان افراد مورد نظر مشکل باشد. توصیه ما بر این است که سفارش سررسید عمومی خود را در اولین زمان ممکن پس از بررسی مدل ها انجام داده و هرگز آن را به روزهای پایانی سال موکول نکنید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *