بلاگ تبلیغات

مراحل انجام تبلیغات

هدف تبلیغات:

  • ارائه اطلاعات
  • ترغیب افراد
  • یادآوری
در تبلیغات با هدف ارائه اطلاعات ، سازمان و محصولاتش معرفی می‌شوند. اطلاعاتی برای شناساندن سازمان به مشتری داده می شود.
در تبلیغات با هدف ترغیب، زمانی صورت می گیرد که مشتری سازمان ما را می شناسد و ما تلاش می کنیم تا او را ترغیب کنیم تا محصولات و خدمات شرکت ما را انتخاب کند.  در تبلیغ با هدف ترغیب بر مشخصات ویژه کالا یا خدمت عرضه کننده تاکید می‌شود تا در مشتریان نسبت به محصولات شرکت نسبت به رقبا ایجاد ترجیح نماید.
در تبلیغات با هدف یادآوری، بر ویژگی‌های محصول مجدداً تاکید شده و معمولاً از این نوع تبلیغ در مراحل پایانی عمر محصول استفاده می‌شود.  بطور کلی می‌توان گفت هر محصولی در چرخه عمر خود ، نیازمند اهداف تبلیغاتی متفاوتی است . زمانی این تبلیغ انجام می شود که مشتری ما را می شناسد و ما را به رقبا ترجیح داده است و ما با هدف یادآوری دوباره به مشتری تبلیغ می کنیم.

بودجه تبلیغات :

بودجه تبلیغات ، تمامی فعالیتهای تبلیغاتی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد تا آنجا که در مقیاس وسیع تر می‌توان گفت بودجه بر فعالیت های ارتباطی بازاریابی نیز تاثیرات بسزایی دارد.

اجرای تبلیغات :

از جمله اقداماتی که در این مرحله انجام می‌شود برنامه‌ریزی رسانه و نهایتاً ساخت تبلیغ است. در برنامه‌ریزی رسانه ، ترکیب رسانه‌های مورد استفاده و دلایل انتخاب آنها و نیز زمان‌بندی استفاده از این رسانه‌‌ها ارائه می‌شود. رسانه‌های مختلف به دلیل تاثیرات متفاوتی که بر مخاطب می‌گذارند، واکنش های متفاوتی را نیز منجر می‌شوند. لذا با توجه به مزایا و کارکردهای هر رسانه و با درنظر گرفتن بودجه در دسترس و اهداف تبلیغاتی ، نسبت به انتخاب رسانه و یا ترکیبی از رسانه‌های مناسب اقدام می‌شود. رادیو، تلویزیون، روزنامه‌ها و مجلات ، اینترنت و … برخی از رسانه‌های مورد استفاده در این مرحله می‌باشند.

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *