فروشگاه اینترنتی گیفت 80

فروشگاه اینترنتی چیست؟

وب سایتی که شامل خدمات و کالاهایی برای عرضه به کاربران اینترنتی باشد به آن فروشگاه اینترنتی،  الکترونیکی یا مجازی گفته می شود.

فروشگاه های اینترنتی با توجه به نوع اجناسی که در آنها به فروش می رسد به دو گروه اصلی تقسیم بندی می شوند:

business-to-consumer (B2C) online shopping

از بزرگترین فروشگاه های B2C می توان Alibaba، eBay و Amazon را نام برد.

business-to-business (B2B) online shopping

در سطح جهانی خرید از اینترنت و فروشگاه های اینترنتی رو به افزایش است زیرا این خرید بسیار ساده و مقرون به صرفه است.

اولین فروشگاه اینترنتی چه بود؟

در سال های ۱۹۹۹ و ۲۰۰۰ که اینترنت سر و صدا کرده بود، خرید اینترنتی به میان آمد و مشهور شد. Amazon اولین فروشگاه اینترنتی در اینترنت بود که توسط Jeff Bezos تاسیس شد. در ابتدا در این وب سایت فقط کتاب به صورت آنلاین فروخته می شد. در پی موفقیت Amazon کتاب فروشی های دیگر که به صورت فیزیکی وجود داشند اقدام به فروش اینترنتی کتاب های خود کردند. سپس پورتال های همچون yahoo و msn شروع به ساخت کانال هایی جهت فروش اجناسی علاوه بر کتاب برای مردم کردند. در حال حاضر فروشگاهایی همچون eBay و Amazon از معروف ترین و معتبرترین فروشگاه های اینترنتی هستند.

فروشگاه های اینترنتی چگونه ایجاد می شوند و نحوه کار آنها چگونه است؟

به طور کلی فروشگاه اینترنتی با استفاده از زبان های برنامه نویسی مانند ASP ، php و… ایجاد شده و در بستر اینترنت قرار می گیرند بدین صورت که طراحی و تحلیل های لازم برای ایجاد فروشگاه انجام گرفته و پس از کد نویسی و طراحی گرافیکی فروشگاه اینترنتی ایجاد می شود. امروزه فروشگاه ها در قالب بسته های نرم افزاری و یا ماژول پرتال ها عرضه می شوند.

این فروشگاه های اینترنتی شامل گروه هایی برای قرار دادن کالاها در هر گروه مجزا هستند و قابلیت تعریف کالا، تعداد کالا و ویژگی های منحصر به فرد هر کالا را دارند. پس از دسته بندی کالاها و مشخص کردن ویژگی ها، تعداد و قیمت آنها و تنظیمات لازم می توان فروشگاه را در بستر اینترنت قرار داد. برای هر کاربر که قصد خرید از فروشگاه را دارد، در هر خرید سبد کالایی در نظر گرفته می شود که می تواند کالاهای خود را در آن قرار داده به هر تعداد کالاها را کاهش و یا افزایش دهد. در هر خرید فاکتور آنلاین به کاربر نشان داده خواهد شد که پس از تایید نهایی باید مبلغ فاکتور پرداخت شود، در این مرحله کاربر به درگاه بانک انتخابی خود هدایت و پس از انجام تراکنش، خرید نهایی انجام خواهد شد.

فروشگاه اینترنتی مانند فروشگاه های فیزیکی نیازمند کارمند است، این کارمند در این فروشگاه مدیر فروشگاه نام دارد که تنظیمات و ویرایش های فروشگاه توسط او انجام می شود.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *