فروشگاه اینترنتی و مشتریان

  •  فروشگاه اینترنتی موجب شده است که امروزه تنها با یک کلیک، خریداران می توانند رقبا و محصولاتشان را با هم مقایسه کرده و پاسخ های خود را در کسری از ثانیه دریافت کنند. دیگر نیازی به رانندگی تا فروشگاه و پارک، انتظار در صف اتوبوس و جر و بحث با فروشندگان نیست. در وقت و انرژی مشتری صرفه جویی می شود.
  • امروزه مشتریان می توانند تقریبا هر آنچه را که می خواهند از طریق اینترنت سفارش دهند (در کشور خودمان هم مسیر توسعه تجارت و کسب و کار اینترنتی به این هدف تمایل دارد) مانند اثاثیه منزل، ماشین های شست وشو، مشاوره مدیریتی و حقوقی و دارویی. به عنوان مثال آمازون دات کام (com) خود را بزرگ ترین فروشگاه کتاب با بیش از سه میلیون جلد کتاب معرفی می کند; شرایطی که هیچ فروشگاه کتاب فیزیکی نمی تواند از پس آن برآید.
  • ویژگی مهم دیگر فروشگاه اینترنتی اینست که خریداران قادرند این کالاها را از سرتاسر جهان سفارش دهند که این امر برای مردم کشورهایی که با قیمت های بالاسروکار دارند، موقعیتی ویژه به حساب می آید. به این معنا که خریداران در کشورهای با هزینه و قیمت بالامی توانند با سفارش کالاها و خدمات مورد نیاز به کشورهای ارزانتر از میزان هزینه های خود بکاهند.
  • فروشگاه اینترنتی موجب سهولت بیش تر در سفارش دادن، روابط متقابل و تحویل گرفتن سفارش از مشتری می شود. مشتریان امروزی می توانند از خانه، دفتر کار و حتی از طریق تلفن همراه، به صورت ۲۴ ساعته و در تمامی هفت روز هفته سفارشات خود را ارایه بدهند و در ضمن این محصولات در کم ترین زمان به دست آن ها می رسد.
  • قابلیت تبادل نظر در مورد محصولات و خدمات از قابلیت های دیگری است که فروشگاه اینترنتی برای مشتریان فراهم می کند. امروزه مشتریان می توانند با ورود به اتاق های گفت وگو (چت روم) در برخی حوزه های مورد علاقه مردم به مبادله اطلاعات و عقاید بپردازند.
  • مشتریان در یک فروشگاه اینترنتی حتی در مواردی می توانند قیمت های درخواستی خود را تعیین کنند (مثلا در مورد هتل و بلیت هواپیما) تا عرضه کنندگانی که می توانند شرایط خریدار را فراهم کنند با او تماس بگیرند، به عبارتی به یک مناقصه دست بزنند. خریداران می توانند با دست به دست دادن به دیگران و افزودن حجم خریدشان، از تخفیف بیش تری بهره مند شود.
  • فروشگاه اینترنتی موجب توسعه کانال های اطلاعاتی و بازار فروش می شود. شرکت ها می توانند کانال های اطلاعات و فروش جدیدی (از طریق اینترنت) با دسترسی جغرافیایی گسترده تر ایجاد کنند تا از طریق آن به اطلاع رسانی و ترفیع محصولات و کسب و کارشان در سراسر گیتی بپردازند. از مجرای به راه انداختن وب سایت، شرکت ها می توانند محصولات، تاریخ و فلسفه کسب و کار، فرصت های شغلی و دیگر اطلاعات مورد علاقه بازدیدکنندگان را ارایه کنند.
  • در یک فروشگاه اینترنتی کوپن های تخفیف، نمونه ها و اطلاعاتی که برای مشتریان مهم است در دسترس می باشد.
  • فروشگاه اینترنتی به شرکت ها کمک می کند که محصولات و خدمات خود را با استفاده از اطلاعات پایگاه داده ها درباره تعداد بازدیدکنندگان از سایت و همچنین تناوب بازدید، برای مشتریان ارائه دهند و این امر موجب می شود محصولات و خدماتی که مورد قبول مشتری است بیشتر ارائه شود و محصولاتی که مورد قبول مشتری نیست ارائه نشود.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *