سررسید اختصاصی

فرمت تاریخ در سررسید اختصاصی و سررسید عمومی

منظور از فرمت تاریخ ، نحوه نمایش تاریخ در سالنامه اختصاصی یا سالنامه عمومی است. از این دیدگاه، سررسید ها را می توان بصورت زیر تقسیم بندی نمود.
  1. سررسید روزشمار” پنجشنبه و جمعه جدا”
در این نوع از سررسید ، هر روز از هفته در یک صفحه نمایش داده می شود. در این نوع طراحی، فضای یادداشت بسیار زیادی برای یادداشت در هر روز وجود دارد. لذا این نوع سررسید برای یادداشت مسائل روزانه بسیار کاربرد دارد. البته به این نکته توجه داشته باشید که سررسید روزشمار به لحاظ تعداد کاغذ حجیم بوده و ممکن است حمل آن توسط کاربر دشوار باشد. به این نوع سررسید، روزشمار ” پنجشنبه و جمعه جدا ” نیز گفته می شود.
  1. سررسید روزشمار ” پنجشنبه و جمعه با هم “:
از آنجا که برای بسیاری از کاربران، روزهای پنجشنبه و جمعه روز کاری محسوب نمی شود، لذا یادداشت چندانی نیز در این دو روز صورت نمی گیرد. به همین دلیل بسیاری از تولید کنندگان، سررسید روزشمار خود را بصورت ” پنجشنبه و جمعه با هم ” تولید می کنند. با این روش، علاوه بر حفظ کاربرد، سالنامه خروجی به لحاظ حجم کاغذ سبکتر بوده و به دلیل مصرف کاغذ کمتر کمی ارزانتر خواهد بود.
  1. سررسید دو روز شمار :
در این نوع از طراحی، هر صفحه سررسید حاوی دو روز از هفته است. لذا هر هفته در سه صفحه گنجانده می شود. توجه داشته باشید که چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه در یک صفحه قرار می گیرد. حجم این نوع از سرررسید نسبت به سررسید روز شمار کمتر است. در عین حال برای هر روز به اندازه نیمی از صفحه جای یادداشت وجود دارد.
  1. سررسید هفته شمار :
در این نوع سررسید ، هر هفته در یک صفحه چاپ می شود. حجم سررسید طراحی شده به این روش کم و جای یادداشت آن نیز در عین حال کم است.
  1. سررسید هفته در دو صفحه :
در این نوع از طراحی، در سررسید هر هفته به دو بخش ۳ روز و ۴ روزه تقسیم شده و در دو صفحه روبروی هم قرار می گیرد.
  1. سررسید ماه شمار :
در این نوع از سررسید ، هر ماه در یک صفحه چاپ می شود. این نوع از سررسید به لحاظ یادداشت نویسی کاربرد چندانی ندارد. اما مزیت این نوع سررسید این است که با یک نگاه کل ماه را مرور نمود.
  1. سررسید یک ماه در دو صفحه :
در این نوع از طراحی، هر هفته به دو بخش تقسیم شده و در دو صفحه روبروی هم قرار می گیرد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *