۷ نکته در طراحی فایل لایه باز پوستر تبلیغاتی – قسمت دوم

نویسنده: حامد قربانی

در قسمت اول این مطلب با عنوان ” ۷ نکته در طراحی فایل لایه باز پوستر تبلیغاتی – قسمت اول ” ابتدا به تاریخچه پوستر های تبلیغاتی پرداختیم و مکان هایی که بیشتر از پوستر استفاده می شد را بررسی کردیم. سپس یکی از نکات قابل توجه در استفاده از انواع فایل لایه باز پوستر تبلیغاتی موجود در اینترنت را با هم بررسی کردیم. حال می خواهیم به نکات باقی مانده بپردازیم:

۲_ سادگی در پوستر را در نظر بگیریم: بسیاری از طراحان تمام طرح های ذهنی خود را در یک پوستر تبلیغاتی پیاده می کنند. استفاده زیاد از فونت ها، تصاویر زیاد، پرداختن به جزئیات بیش از حدو رنگ های مختلف ایده پیاده سازی شده خوبی در فایل لایه باز پوستر تبلیغاتی نیست. یادمان باشد رسالت اصلی پوستر جذب مخاطب در نگاه اول می باشد. و مخاطبین دوست ندارند زمان زیادی را صرف خواندن جزئیات بیش از حد کنند. برای ارائه جزئیات می توان در زیر پوستر آدرس وب سایت اینترنتی خود را قرار دهید.

فونت ها و جایگاه عناصر در فایل لایه باز پوستر تبلیغاتی

۳_ فونت ها جذاب و خوانا باشند: در برخی از فایل لایه باز پوستر تبلیغاتی موجود در فروشگاه های اینترنتی مشاهده می شود که از فونت های عجیب و غریبی برای رساندن مفهوم و یا انتقال اطلاعات استفاده شده است. وجود اینگونه فونت ها باعث ایجاد سردرگمی و ایجاد یک فضای رمزگونه در ذهن مخاطب می شود که اصلا نکته خوبی نیست. همچنین از دیگر نکاتی که در مورد فونت های یک فایل لایه باز پوستر تبلیغاتی باید بدان توجه کنیدعدم وجود تعدد فونت ها در پوستر است. سعی کنید حتی الامکان از فایل لایه باز پوستر تبلیغاتی ای استفاده کنید که از فونت های مختلف زیاد در آن استفاده نشده باشد.

۴_ توجه ویژه به جایگاه عناصر: جایگاه اطلاعات ، تصاویر و عناصر مختلف در یک پوستر بسیار مهم اس. معمولا در پوستر های تبلیغاتی بهترین نقاط یا در اصطلاح نقاط طلایی را به انتقال اطلاعات مهم و ضروری شبیه عنوان پوستر ارائه می دهند و به دنیاله ی آن اطلاعاتی که از اهمیت پایین تری برخوردار هستند آورده می شود. بدین ترتیب چشم مخاطب قسمت های مختلف را به ترتیب از مهم ترین قسمت تا انتهای مطلب را ادامه می دهد.

این مطلب یه دلیل طولانی بودن به ۳ قسمت تقسیم شده است. جهت مشاهده آخرین قسمت از این مطلب بر روی لینک مقابل کلیک کنید: ۷ نکته طراحی پوستر – قسمت آخر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *