طراحی آرم تجاری

تاریخچه و سبک های طراحی آرم تجاری

نویسنده: حامد قربانی

اگر بخواهیم سری به تاریخچه طراحی آرم یا معادل فارسی آن نشان واره بزنیم می توانیم مبدا زمانی آن را چندین هزار سال پیش در نظر بگیریم. جایی که مصریان بر روی حیوانات و دام های خانگی خود نقوشی را به آنها می بستند و یا یونانیان و مصر باستان برای مشخص بودن تولید کننده ظروف سفالی ساخته دست خودشان حک میکردند. همچنین طراحی آرم تجاری برای نشان دادن نماد ادیان و آیین های مختلف نیز استفاده می شده است. و اما تحولات بزرگی در صنعت تبلیغاتی در شروع قرن ۲۰ با به وجود آمدن چاپ رنگی اتفاق افتاد. طراحی آرم تجاری نیز از این غافله عقب نماند. به طوریکه رفته رفته به یک نیاز اساسی برای هر شرکت و یا مجموعه ای به حساب می آید.

طراحی آرم تجاری حرفه ای یک شرکت می تواند تاثیر بسیاری در حس اعتماد سازی در مخاطبین باشد و همچنین به قدری مهم استکه می تواند یکی از مهم ترین ابزار برندسازی شما باشد و علاوه بر آن باعث به خاطر سپردن شما در ذهن مخاطبان باشد. از موفق ترین لوگوهایی که در عین سادگی باعث ماندگاری و برند سازی شرکت های مربوطه شده اند می توان به کوکا کولا، اپل، بی ام دبلیو، بنز ، ال جی و … نام برد. اما طراحی آرم تجاری سبک های مختلفی دارد که با هم به آن می پردازیم.

انواع سبک در طراحی آرم تجاری

و اما لوگوها از لحاظ سبک طراحی به ۳ دسته کلی تقسیم می شوند:

  • لوگوهای مبتنی بر متن و نوشته: در برخی از لوگوها صرفا از فونت و نوشته استفاده می شود. از جمله این لوگوها می توان به IBM، مایکروسافت و سونی اشاره کرد.
  • ترکیب تصویر و فونت: در برخی دیگر از طراحی آرم تجاری از ترکیب تصاویر و یا اشکال با فونت یا نوشته است. از جمله این لوگوها پپسی، جام جهانی، رایتل و ایران خوردو می باشد.
  • تصویر و یا نماد: در این لوگوها از نوشته و یا فونت استفاده نمی شودو صرفا شما با یک تصویر مواجه می شوید.  مانند اپل، نایک، بنز و …

بخش طراحی آرم تجاری واحد طراحی گرافیک چیلیپ آماده همکاری با تمامی شرکت ها، سازمان ها، مجموعه ها و افراد جهت طراحی لوگو و آرم حرفه ای می باشد.

جهت مشاوره و سفارش طراحی آرم تجاری خود با ما تماس بگیرید: ۷۷۶۵۳۳۸۵_۰۲۱

برخی از نمونه لوگوهای طراحی شده توسط این واحد را در زیر مشاهده می کنید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *