خدمات حکاکی و برش لیزری

خدمات حکاکی و برش لیزری

نویسنده: حامد قربانی

تاریخچه خدمات حکاکی و برش لیزری:

مرکز تحقیقات Western Electric Engineering اولین دستگاه برش و حکاکی لیزری را جهت سوراخ کردن قالب های الماس در سال ۱۹۶۵ تولید کرد. دو سال بعد بریتانیا توانست دستگاه لیزری تولید کندکه با کمک جت اکسیژن می توانست فلزات را برش دهد. بعد از سه سال یعنی در سال ۱۹۷۰ این تکنولوژی به صنایع هوافضا راه یافت و از آن در جهت برش تیتانیوم استفاده می کردند. از صنایع دیگری که از خدمات برش و حکاکی لیزری در راستای اهداف خود بهره جستند می توان به صنایعی همچون فیزیک، شیمی، پزشکی، نظامی، ساختمانی و … نام برد. در همین حین بود که دستگاه های لیزرهای CO2 به وجود آمدند که در برش غیر فلزات کاربرد داشتند.

امروزه از این دستگاه ها در سنایع مختلف مانند صنایع چرم جهت تولید البسه و کیف و کفش، ماکت سازی، خدمات حکاکی و برش لیزری روی چوب، پلکسی ها و … جهت دکوراسیون داخلی و وسایل تزئینی استفاده می شود. در خدمات حکاکی و برش لیزری به دلیل اینکه پرتو لیزری به صورت یکنواخت و پی در پی بر روی پلکسی، چرم و یا چوب محصول نهایی از کیفیت بالایی برخوردار خواهد شد و همچنین لبه های اضافی در زمان استفاده از خدمات حکاکی و برش لیزری با دستگاه های پیشرفته دیده نمی شود. سهولت در به کارگیری و مصرف انرژی پایین تر از مزایای دیگر خدمات برش و حکاکی لیزری به جای برش های مکانیکی و سنتی ست.

واحد خدمات حکاکی و برش لیزری چیلیپ با دارا بودن کادر تخصصی و دستگاه های مجهز و پیشرفته آماده ارائه انواع خدمات حکاکی و برش لیزری بر روی چوب، پلکسی، پلکسی گلاس و … به تمامی مجموعه ها شرکت ها و سازمان ها می باشد.

مطالب دیگر چیلیپ را مطالعه کنید: حکاکی و برش چرم

با ما تماس بگیرید: ۷۷۶۵۳۳۸۵_۰۲۱

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *