تاریخچه لوگو های معروف دنیا

تاریخچه لوگو های معروف دنیا | ۷ برند معروف (قسمت اول)

نویسنده: حامد قربانی

دنیای مواد مصرفی و پوشاک امروز ما را برندها احاطه کرده اند. سالیانه میلیاردها دلار هزینه صرف معروف کردن برندهای مختلف از طریق رسانه ها می شود. برخی از این برندها از مرز یک کشور و یا یک قاره گذشته اند و شهرت جهانی پیدا کرده اند. در این مطلب قصد داریم به تاریخچه لوگو های معروف دنیا و طراحان آنها بپردازیم:

۱_ شرکت اپل Apple

تاریخچه لوگو های معروف | لوگو اپل

طرح اولیه لوگوی اپل توسط یکی از همکاران استیو جابز به نام رون جرالد وین زده شد که تصویر دانشمند بزرگ نیوتن در زیر یک درخت سیب را نمایش می داد. بعد ها به دلیل پیچیده بودن آن طرح، توسط موسسۀ تبلیغاتی Regis McKenna لوگویی که در تصویر مشاهده می کنید طراحی و مورد استفاده قرار گرفت. یکی از دلایل وجود رنگ های مختلف در این لوگو نشان دادن استفاده از مانیتورهای رنگی بود که تحولی شگرف در آن دوره به حساب می آمد. در سال ۱۹۹۷ استیو جابز تصمیم گرفت که وجود چندین رنگ را از لوگو حذف کند و آن را به صورت تک رنگ در بیاورد و در سال ۱۹۹۸ با رونمایی powerbook G3 این اتفاق افتاد. در سال ۲۰۰۳ نیز لوگو به صورت نقره ای کروم رنگ در آمد که در تاریخچه لوگو های معروف دنیا جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است.

لوگوی شما نشان دهنده اعتبار شماست…

۲_ شرکت آدیداس Adidas

تاریخچه لوگو های معروف دنیا | شرکت آدیداس Adidasاگر به تاریخچه لوگو های معروف دنیا نگاه کنیم لوگوی آدیداس نیز از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است. اکثر افراد با آرم سه خط شرکت آدیداس بر روی لوازم ورزشی مانند گرمکن ها، کفش ها و … را دیده اند. اولین لوگوی این شرکت که به صورت سه خط بود برای اولین بار در سال ۱۹۴۸ توسط شرکت footwear رونمایی شد. Adidas برگرفته شده از نام بناین گذار این شرکت به نام آدولف ادی دسلر “Adolf Adi Dassler”می باشد. نهایتا این شرکت در سال ۱۹۷۲ از لوگوی فعلی که در تصویر مشاهده می کنید رونمایی کرد.

۳_ شرکت مک دونالد McDonald’s

تاریخچه لوگو های معروف | شرکت مک دونالد

شرکت مک دونالد نیز یک شرکت معروف دیگر است که لوگوی آن در تاریخچه لوگو های معروف دنیا در دسته شناخته ترین ها قرار می گیرد. اولین رستوران مک دونالد در کالیفرنیا در سال ۱۹۴۰ تاسیس شد. در سال ۱۹۹۸ برادران مک دونالد تصمیم گرفتند که خط تولید مخصوص خود را که در آن همبرگر را به صورت فست فود تولید می کرد را راه اندازی کنند. در سال ۱۹۶۱ بود که مسئولین این رستوران تصمیم گرفتند لوگوی جدیدی برای این رستوران طراحی کنند. james schindler لوگوی فعلی این رستوران را که از ابتدای نام مک دونالد الهام گرفته شده است را طراحی کرد. این لوگو در تاریخچه لوگو های معروف دنیا به حدی مورد محبوبیت قرار گرفت که رستوران ها و فست فود های زنجیره ای مک دونالد طراحی رستوران های خود را بر اساس این لوگو انجام می دادند.

جهت مطالعه ادامه مطلب تاریخچه لوگو های معروف دنیا بر روی لینک مقابل کلیک کنید: تاریخچه آرم های معروف دنیا (قسمت دوم)

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *