تاریخچه لوگو های معروف دنیا

تاریخچه آرم های معروف دنیا | ۷ برند معروف (قسمت دوم)

نویسنده: حامد قربانی

در قسمت اول این مطلب با عنوان “تاریخچه لوگو های معروف” به بررسی تاریخچه آرم های معروف دنیا اپل، آدیداس و مک دونالد پرداختیم. در این مطلب نیز می خواهیم به بررسی ۴ مورد دیگر از برندهای مشهور بپردازیم. با ما همراه باشید…

۴_ پنج حلقه المپیک Olympic Rings

تاریخچه آرم های معروف | المپیکیکی از برگ های زرین تاریخچه آرم های معروف دنیا، لوگوی حلقه های المپیک است. ایده اولیه این لوگو در سال ۱۹۱۳ زمانی به ذهن طراح آن یعنی پییر فردی “Pierre Frédy” خطور کرد که به دنبال نمادی برای نشان دادن اتحاد جهانی بین تمامی کشورها و قاره ها بود. او که خود از قهرمانان المپیک نوین بود برای نمایش این اتحاد از ۵ حلقه به هم پیوسته که نماد پنج قاره بود استفاده کرد و رنگ های این حلقه ها را از رنگ های استفاده شده در پرچم کشورها الهام گرفت. استفاده از این لوگو به عنوان اولین بار در تاریخچه آرم های معروف دنیا در سال ۱۹۲۰ بر روی یک پرچم سفید انجام شد. از نشانه زنده بودن این لوگو برداشت های مختلف توسط افراد مختلف است.

۵_ تشعشعات اتمی Radiation

تاریخچه برند های معروف | تشعشعات اتمی

یکی دیگر از لوگوهای شناخته شده در تاریخچه آرم های معروف دنیا لوگوی تشعشعات هسته ای ست که برای اولین بار توسط دانشجویان و اساتید دانشگاه برکلی در کالیفرنیا طراحی شد. نماد سه پره که در لوگو مورد استفاده قرار گرفته است نماد فعالیت های اتمی و وجود تشعشعات هسته ای می باشد. رنگ این لوگو در ابتدا به رنگ های آبی و ارغوانی بوده است. اما استفاده از رنگ زرد در این لوگو برای نمایش بهتر برای مردم است. در سال ۱۹۴۸ این لوگو به عنوان لوگوی اصلی استفاده شد.

لوگوی شما نشان دهنده هویت و اعتبار شماست…

۶_ شرکت نایک NIKE

تاریخچه آرم های معروف | نایکیکی دیگر از لوگوهایی که در تاریخچه آرم های معروف دنیا جزو شناخته ترین ها می باشد لوگوی برند نایک می باشد. این لوگو اولین بار توسط کارولین دیویدسون دانشجوی هنر دانشگاه پرتلند در سال ۱۹۷۱ به سفارش کمپانی Phil knight’s blue ribbon sport که تولید کننده کفش  بود طراحی شد. در ابتدا در بالای لوگو کلمه NIKE به صورت دستی نوشته شده بود. در سال ۱۹۷۸ به صورت بدون دندانه و مورب نوشته می شد و در سال ۱۹۸۶ تصمیم بر حذف نام از بالای شکل شد.

۷_ لوگوی بازیافت Recycling

تاریخچه آرم های معروف دنیا

حتما در پشت برخی از بسته بندی ها و یا مواد مختلف این لوگو را که نشانگر قابل بازیافت است را دیده اید. یکی دیگر از مشهورترین آرم ها د رتاریخچه آرم های معروف دنیا لوگوی بازیافت است. اولین بار این لوگو توسط Gary Anderson در سال ۱۹۷۰ زده شد. او که در آن سال ها دانشجوی معماری در کالیفرنیای جنوبی توانست لوگوی  شرکت بازیافت کاغذ (container corporation of America) از طریق فراخوان و مسابقه برای طرح‌های مختلف، طراحی کند که توانست با اندکی تغییر به عنوان آرم اصلی بازیافت در سراسر جهان شناخته شود.

تیم حرفه ای طراحی لوگو چیلیپ با چندین سال تجربه و داشتن کادری متخصص و عضو رسمی انجمن طراحان گرافیک ایران و همچنین همکاری با شرکت های بزرگی همچون شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران، فولاد پایا، بلور و شیشه کاوه و … آماده همکاری با تمامی شرکت ها و مجموعه ها جهت طراحی لوگو و آرم گرافیکی خاص شما می باشد.

جهت مشاوره و فروش تماس بگیرید: ۷۷۶۵۳۳۸۵_۰۲۱

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *