هدایای تبلیغاتی

تاثیر هدایای تبلیغاتی در بازاریابی و فروش

انجمن بین‌المللی محصولات تبلیغاتی، پژوهش‌های مستمری را در زمینه روابط هدیه‌دهندگان و هدیه‌گیرندگان انجام می‌‌دهد كه یافته‌های آنها حاكی از این است كه شرکت هایی كه هدیه می‌‌دهند در مقایسه با شركت‌هایی كه هدیه نمی‌‌دهند دو برابر شانس تماس گرفتن از طرف هدیه‌گیرندگان را دارند.
شما با استفاده از هدایای تبلیغاتی می توانید به مشتریان بالقوه‌ی خود هدیه های کاربردی را بدهید که می‌توانند با حفظ، نگهداری و استفاده‌ی مستمر از آن‌ کالا و خدمات ، نام و نشان تجاری شما را به یاد آورند.
هدایای تبلیغاتی خاص به مخاطبان و مشتریان خاص در جهت احترام و یادآوری حضور در ذهن مخاطب هدیه کنید. این هدایای تبلیغاتی می توانند تزئینی ، مصرفی، کاربردی و … باشند مانند سررسید اختصاصی ، خودکار، خودنویس، جاکلیدی، انواع قاب،کیف و کلاسور، تی شرت تبلیغاتی ، لیوان تبلیغاتی و …
این هدایا را می توان به سه دسته نفیس،نیمه نفیس و معمولی تقسیم کرد.
هدایای نفیس:
به علت داشتن قیمت بالا در تیراژ محدودتر تهیه می شود و صرفا به اشخاص حقیقی یا حقوقی خاص که احتمال بازگشت سود زیادی دارند و یا شریک تجاری محسوب می شوند،اهدا می شود.
هدایای نیمه نفیس:
هم باید به مخاطب های تقریبا خاص اهدا شود.
هدایای معمولی:
بیشتر به عنوان اشانتیون های تبلیغاتی ممکن است بین عموم مخاطبان توزیع شود.
از نظر کلی هر چه عمر یک هدیه تبلیغاتی بیشتر باشد،نام شرکت تبلیغ کننده که برروی آن حک شده است،بیشتر دیده می شود.
نوع و مکان حک نام تبلیغ کننده بر روی هدایا، با توجه به نوع هدیه تعیین می شود. باید توجه کرد که تبلیغات اهدایی اگر از نوع هدایای کاربردی شخصی باشد، نوعی تبلیغات برای شخص محسوب می شود،بنابراین حک نام تبلیغ کننده فقط باید برای همان شخص قابل رویت باشد. زیرا در غیر اینصورت ممکن است وجود نام یک شرکت روی یک هدیه کاربردی مانع استفاده شخص از آن هدیه و در نتیجه کم شدن بازده آن شود.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *