برند- شعارتبلیغاتی - هدایای تبلیغاتی - گیفت80

اهمیت شعارهای تبلیغاتی در برندینگ

شعار تبلیغاتی عنصری کلیدی از هویت برند، و کمکی به ارزش ویژه برند می باشد. در بازار امروز، تقریبا همه برندها شعارهای تبلیغاتی را به کار می گیرند.

هویت برند :

  • نام برند
  • لوگو
  • شعار تبلیغاتی

تکمیل نام برند و لوگو ، و عنصر مهم در هویت برند شعار تبلیغاتی است. یک شعار تبلیغاتی پتانسیل بالقوه ای دارد برای این که ادراک برند را فورا تغییر دهد. یک شعار تبلیغاتی زمانی تأثیرگذار است که می تواند آگاهی و تصویر برند را توسعه دهد، بنابراین در ارزش ویژه برند در طی دوره ای طولانی سهیم می شود. در گذشته، ایجاد شعار تبلیغاتی عمدتا فرآیندی نداشت و بدون چارچوب راهنمایی انجام می شد. این عجیب نیست که بازاریابان اغلب در مهار قدرت شعار تبلیغاتی موفق نمی شدند، خصوصا در موارد افزایش آگاهی برند، به طوری که شواهد نشان می دهد امتیازات فراخوانی اندکی حتی برای برندهای رتبه نخست در تحقیق بیزنس ویک بوده است.

در ابتدا و مهمترین نکته این که یک شعار تبلیغاتی باید قسمتی از دید راهبردی هویت برند باشد، زیرا شعار تبلیغاتی، برخلاف نام برند یا لوگو، توانا است برای گفتن جایی که برند از آن آمده است. شعار تبلیغاتی باید قابلیت به یاد آوری را داشته باشد، و ما عواملی را شناسایی کرده ایم که مرتبط با توانایی به یادآوری شعار تبلیغاتی است. به طور شگرفی، «ساده» همیشه بهترین پیشنهاد در این مورد نیست. بعلاوه یک شعار تبلیغاتی می تواند به شکل گیری جایگاه سازی و تصویر برند کمک کند بنابراین نقش کلیدی در اجرای استراتژی تمایز بازی می کند. با توجه به این، بیشتر شعارهای تبلیغاتی مؤثر نسبتا آنهایی هستند که روی نکات تمایزی تأکید می کنند که نه فقط مهم هستند بلکه با ادراکات برندها موجود نیز تجانس دارند. اهداف بالا، که نسبتا در مدت زمان طولانی حاصل می شوند، باید تأثیر مثبتی بر دانش برند و به نوبه خود در ارزش ویژه برند داشته باشند. با این رهنمودها امیدواریم که بازاریابان بتوانند بهتر به موفقیت شعار تبلیغاتی دست یابند.

شعارهای تبلیغاتی نقش حمایتی مهمی را در هویت برند ایفا می کنند. یک نام برند اغلب بیش از یک یا دو کلمه و بیشتر از یک مفهوم لغوی نمی تواند بیان شود. این برای لوگو نیز چنین است. در این روش شعار تبلیغاتی سهم قابل توجه و منحصر به فردی را به هویت برند می دهد. این هویت به نوبه خود از طریق شناخت، فراخوانی، و انجمن های مطلوب برای برند، موجب تقویت آگاهی برند و تصویر برند می شود. بنابراین شعارهای تبلیغاتی می توانند به کار برده شوند به عنوان «قلاب» یا «دسته» در گرفتن معنای برند و در تقویت کردن آنچه که باعث برندی ویژه می شود.

اهمیت شعارهای تبلیغاتی در برندینگ

فهمیدن عوامل مؤثر در ادارک برندها مهم است زیرا برندها با ارزش ترین دارایی شرکت هستند. برندهای مشهور در سراسر جهان، به دهها میلیارد دلار ارزش گذاری شده اند، ایجاد مدیریت دقیق برندینگ در اولویت نخست شرکت بوده است. در ارزش دلاری ارزش ویژه برند معمولا براساس توانایی آن در تولید کردن سود اقتصادی می باشد.

يك شعار تبليغاتي موثر معمولا:

مزاياي اصلي يك محصول يا برند را براي مشتريان بالقوه بيان مي كند

به فاصله ميان يك محصول و محصولات رقبا اشاره مي كند

البته در محدوده موانع قانوني معمول

يك توضيح موجز، مستقيم، ساده و تحريك كننده مي دهد

كنايه آميز است

يك شخصيت متمايز را براي خود اقتباس مي كند

جايگاهي موثق و باورپذير از يك برند يا محصول ارائه مي دهد

باعث مي شود كه مشتري احساس خوبي پيدا كند

نياز و خواسته را در مشتري ايجاد مي كند

سخت فراموش مي شود – در خاطره ماندگار مي شود ( چه آن را دوست داشته باشيم و چه از آن خوشمان نيايد)، به وي‍ژه اگر با يكي از شيوه هاي ثبت در حافظه نظير يك سرود، شعر، تيزر و يا تصوير همراه شود.

برخي از شعارهاي تبليغاتي معروف:

مك دونالد: عاشقشم – I am lovin it

بي ام دبيليو: بهترين ماشين براي رانندگي – The Ultimate Driving Machine

فولكس واگن: كوچك فكر كنيد – Think small

والت ديزني: مي رم ديزني لند – I am Going to Disney World

شاید این شعارها چندان جالب جلوه نکنند، اما باید در فرهنگ زمینه خودشان مورد تحلیل قرار گیرند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *