اهمیت استفاده از تبلیغات چاپی

تبلیغات چاپی امروزه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. و استفاده از آن برای شناساندن برند خود به مشتری و یادآوری برندمان به مشتری بسیار مهم می باشد. یکی از مشکلات صاحبان بنگاه‌های اقتصادی، آشنا نبودن با اصول ارائه استراتژی‌های فروششان است. بیشتر مدیران اذعان دارند که بدون شک استراتژی مناسب و موفقی را در ذهن دارند، ولی نمی‌توانند آن را به صورت صحیح به مخاطبان و مشتریان خود اعلام کنند. یکی از روش‌هایی که اکثر مدیران برای معرفی کسب و کار خود بکار می‌برند، استفاده از آگهی چاپی است.
یک تبلیغات چاپی خوب ابتدا باید توجه مخاطب را جلب و او را بدان محصول علاقمند سازد. سپس تمایل او را به پیگیری موضوع افزایش دهد مثلا برای کسب اطلاعات بیشتر یا برای شناخت خود محصول و بالاخره همان آگهی خوب باعث فروش کالا، خدمات یا ایده مورد نظر شود.
انتخاب یا اعلام استراتژی فروش و انطباق آن با پنج اصل اساسی مؤثر در ساخت هر آگهی چاپی است:
۱ـ طرح یا عکس و شرح در صورت لزوم
۲ـ تیتر و سوتیتر درباره مزیت محصول
۳ـ متن آگهی
۴ـ تحریک مخاطب به خرید
۵ـ مشخصات (نام، نشانی، تلفن، ساعات کار، راهنمای استفاده و…)
تبلیغات چاپی یکی از مهمترین روشهای تبلیغاتی است و اگر به صورت اصولی و توسط متخصصان این امر انجام نشود نتیجه ای در پی نخواهد داشت. نکاتی که در این زمینه باید در نظر گرفت عبارتند از:
  • کیفیت چاپ مقوله ای بسیار مهم است . اینکه چاپ بر روی چه چیزی می خواهد انجام شود وکیفیت کاغذی که چاپ روی آن انجام می شود چگونه است بسیار اهمیت دارد و باید در این زمینه به متخصصان امر چاپ و تبلیغات مراجعه کرد.
  • روانشناسی رنگ ها در تبلیغات چاپی بسیار مهم است که این مقوله نیز در حیطه کار متخصصان امر تبلیغات می باشد.
  • خلاقیت در تبلیغات چاپی اهمیت ویژه ای دارد.
  • شناخت مخاطب و اینکه چه اطلاعاتی را می بایست برای چاپ در اختیارش بگذارید.
  • متن ها و نوشته ها بسیار مهم و با ارزشند و باید توسط نویسندگانی ماهر نوشته شوند.
  • نحوه توزیع تبلیغات که بسیار مهم است دست هر کسی نیفتد و تنها در اختیار جامعه هدف ما قرار گیرد.
  • قیمت تبلیغات چاپی باید متناسب با کاری باشد که می خواهیم انجام دهیم. به طور مثال زمانی که می خواهیم سر چهارراه ها این تبلیغات را پخش کنیم باید مد نظر داشته باشیم که کلا این روش بی ارزشی است و نباید هزینه زیادی را برای آن خرج کرد.
بسیاری از شرکت ها فکر می کنند تبلیغات چاپی کاری ندارد و اقدام به تبلیغات چاپی می کنند و همین نکات به ظاهر ساده اما سخت را نادیده می گیرند که باعث می شود از این نوع تبلیغات به نتیجه نرسد و فکر کنندکه این سبک از تبلیغات جواب نمی دهد.
این شرکتها با این طرز تفکر باید بپذیرند که تبلیغات کار پیچیده و تخصصی می باشد و اگر اصولی انجام نشود موفق نخواهد شد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *