۴ نکته کلیدی در هنگام دانلود فایل لایه باز کارت ویزیت و استفاده از آن (قسمت اول)

نویسنده: حامد قربانی

آیا دانلود فایل لایه باز کارت ویزیت به هر شکل و شمایلی مناسب کار شماست؟ با ما همراه باشید تا ۴ نکته کلیدی در هنگام دانلود این فایل ها جهت استفاده را با هم بررسی کنیم…

تاریخچه

اگر بخواهیم تاریخچه کارت های ویزیت را و نحوه شکل گیری آنها را در ابتدا مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم اولین کارت های ویزیت توسط بازرگانان چینی در قرن ۱۵ میلادی در مبادلات خود استفاده می شد. البته مبدا زمانی کارت های ویزیت به شکل امروزی تر را قرن ۱۷ میلادی می دانند. دورانی که اشراف زادگان فرانسه و انگلستان در آن پیشگام در استفاده از ابتدایی ترین کارت های ویزیت بودند. بدین صورت که مختصر اطلاعاتی اعم از نام خود و خلاصه ای از سوابق خود به صورت حروف چاپی برای ملاقات با د یگر اشراف زادگان نوشته می شد.

اما از آن زمان حدود ۴ قرن میگذرد و رفته رفته این کارت ها تقریبا ابزار تبلیغاتی شناخته شده ای برای تمامی مردم است. امروزه دیگر اکثر شرکت ها، مجموعه ها و افرادی که در حرفه ای تخصص دارند از آن استفاده می کنند. شرکت ها و مجموعه ها معمولا برای طراحی کارت ویزیت خود معمولا دو راه پیش رو دارند: اول استفاده از طراحی یک طرح از پایه و دوم دانلود فایل لایه باز کارت ویزیت مرتبط با شغل خود و انجام تغییرات در اطلاعات کارتو یا در اصطلاح شخصی سازی کارت بعد از دانلود فایل لایه باز کارت ویزیت. که ما در این مطلب می خواهیم به راه حل دوم بپردازیم.

دانلود فایل لایه باز کارت ویزیتروش دوم: دانلود فایل لایه باز کارت ویزیت و شخصی سازی آن

بسیاری از طراحان و کشور عزیزمان و یا کشورهای خارجی جهت سهولت و سرعت بخشیدن به طراحی ها، کارت های ویزیت را با دقت، ظرافت و رعایت استاندارد طراحی کرده و تحت عنوان دانلود فایل لایه باز کارت ویزیت به اشتراک گذاشته اند. جهت استفاده از این طرح ها فقط کافیست در یکی از موتورهای جستجو مانند گوگل عبارت ” دانلود فایل لایه باز کارت ویزیت ” و یا شبیه این عبارت را وارد کرده و جستجو کنید. مشاهده می کنید که سایت های طراحی بسیار زیادی در نتایج مواورهای جستجو آورده می شود. اما آیا تمامی این فایل ها مناسب و قابل استفاده اند؟ پاسخ این سوال خیر است زیرا در زمان دانلود فایل لایه باز کارت ویزیت مخصوص محصول، شغل و حرفه ی خود باید نکاتی را در نظر بگیرید که ما در این مطلب و قسمت بعدی همین مطلب بدان خواهیم پرداخت.

نکات قابل توجه در هنگام دانلود فایل لایه باز کارت ویزیت مخصوص خودتان

۱_ داشتن اصول طراحی خوب:

از مهمترین نکاتی که در هنگام دانلود فایل لایه باز کارت ویزیت باید بدان توجه کرد دارا بودن اصول طراحی زیر است:

  • بر اساس رزولوشن ۳۰۰dpi طراحی شده باشد تا کیفیت در چاپ رعایت شود.
  • اندازه ها و ابعاد کارت ویزیت متناسب و استاندارد باشد. استاندارد ترین ابعاد در چاپ افست ۸۴×۵۵ میلی متر می باشد.
  • طراحی بر اساس مد CMYK و مناسب چاپ باشد تا در هنگام چاپ از مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

جهت مشاهده قسمت دوم این مطلب بر روی لینک مقابل کلیک کنید: دانلود طرح لایه باز کارت ویزیت – قسمت دوم

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *