ورود فروشندگان به وبسایت “چیلیپ” هنگام استفاده از پروفایل شخصی و حساب کاربری به منظور ثبت و فروش محصولات  به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین سایت و همچنین قوانین و مقررات فروشندگان و همچنین نحوه استفاده از سرویس ها و خدمات (راهنما) چیلیپ است. توجه داشته باشید که ثبت محصول نیز در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین از سوی فروشنده است. لازم به ذکر است شرایط و قوانین مندرج، جایگزین کلیه توافق های قبلی محسوب می شود.

ممکن است که سیاست و قوانین سایت را در هر زمانی اصلاح کرده و بهبود ببخشیم. کلیه موارد اصلاح شده به طور خودکار و به محض ارسال بر روی سایت، اجرا خواهد شد و شما پیشاپیش موافقت و تعهد خود را به اجرای این سیاست‏ها اعلام می‏کنید. به علاوه، از طریق مرکز پیام، اطلاع رسانی ‏های لازم در این خصوص انجام خواهد گرفت.

توجه داشته باشید کلیه اصول و رویه‏‌های چیلیپ منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقبا فروشنده نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با آن است. در صورتی که در قوانین مندرج، رویه‏‌ها و سرویس‏‌های سایت تغییراتی ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روز رسانی می شود و شما توافق می‏‌کنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.

تعاریف و مسئولیت ها

کاربر یا مشتری:

به شخصی گفته می‌شود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبت نام درج کرده است، به ثبت سفارش محصول در “چیلیپ” اقدام کند.

فروشنده:

شخصی حقیقی یا حقوقی است که محصول خود را در وب‌سایت “چیلیپ” عرضه کرده و به فروش می‎رساند. همچنین اعتبار فروشنده‌ها توسط “چیلیپ” بررسی و مدارک مورد نیاز از ایشان اخذ می‌شود.

تنظیم و ثبت محصول (عنوان، توضیحات، کالا ،فایل و …) بصورتی که مصداق محتوای مجرمانه نباشد و یا ارتکاب جرم در آن قرار نگیرد. مشاهده مصادیق مجرمانه

محتوای محصول (عنوان، توضیحات، کالا ،فایل و …) نباید بر خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد.

رعایت موارد الزامی و ترجیحا موارد اختیاری ذکر شده در راهنمای درج محصول توسط فروشنده الزامی می باشد.

فروشنده می بایست صاحب اثر محصول (مجازی یا فیزیکی) باشد یا اینکه مشکل حقوقی در فروش به غیر نداشته باشد.

مسئولیت هرگونه عدم مطابقت محصول با محتویات درج شده در سایت به عهده فروشنده می‎باشد و چیلیپ هیچ مسئولیتی در این باره ندارد.

درصورتیکه فروشندگان محتوایی برای سایت ارسال نمایند، چیلیپ این حق را خواهد دارد تا نسبت به استفاده، تغییر، تصحیح و انتشار یا عدم انتشار آن تصمیم گیری و اقدام نماید. با این حال مسئولیت صحت و درستی مطالب تماماٌ به عهده فرستنده می باشد

تمامی فروش‌ها از طریق سامانه انجام خواهد گرفت و فروشنده حق ثبت هیچ گونه اطلاعات تماس یا اطلاعات پرداخت را ندارد.

در هرگونه ارتباط فرد با فروشنده بواسطه چیلیپ که منجر به سفارش یا خرید محصول شود، خریدار به منزله مشتری چیلیپ تلقی می شود و ضمن اینکه فروشنده می بایست اینگونه موارد را به چیلیپ اطلاع دهد، موارد مالی را نیز رعایت نماید.

فروشنده ای که فعالیت مستمر و جدی در ثبت محصول و ارائه نمونه کارهای مربوط به آن موجب داشته باشد، “فروشنده ویژه” تلقی می شود. در این صورت محصولات این فروشنده در جایگاهی بالاتر از دیگر فروشندگان قرار می گیرد و از امتیازات بیشتر برخوردار می شود.

چیلیپ:

مجموعه ای زیر نظر کانون آگهی و تبلیغات است که با فراهم آوردن یک بستر مارکت پِلِیس (فروشگاه) راه ارتباط میان مشتری و فروشنده را تسهیل کرده و دخل و تصرفی در قیمت گذاری محصولات و یا مسئولیت های فروشنده ندارد. لازم به ذکر است که “چیلیپ” در هر شرایطی خواهان مطابقت کیفیت کالاهای فروشنده با توضیحات و عکس آنهاست و درصورت عدم تطابق، مسولیت تماما متوجه فروشنده کالاست.

چیلیپ متعهد می‌شود فایل‌های فروشندگان را فقط در صورت خرید مشتری مورد استفاده آنها قرار دهد.

چیلیپ در صورت کشف محتوای نامربوط با عنوان فایل یا محتوای بی‌کیفیت، فایل حذف خواهد شد و در صورت تکرار حساب فروشنده مسدود خواهد شد

حذف فایل یا مسدود شدن حساب کاربری پس از تذکر به کاربر و درخواست توضیحات انجام می‌پذیرد. در صورت عدم ارائه توضیحات قابل قبول حساب کاربر مسدود شده و کاربر توانایی ورود به حساب خود را نخواهد داشت.

چیلیپ اختیار تام برای حذف فایل‌های کاربرانی دارد که قوانین و مقررات سایت را رعایت نکرده باشند.

فروشگاه حداکثر تلاش خود را برای درج اطلاعات صحیح (از جمله قیمت، اطلاعات فنی، عکس کالاها ) به کار می گیرد، با این حال درست بودن تمامی مطالب و بدون نقص بودن محتوای اطلاعات خود را تضمین نمی‎نماید.

فروشگاه خود را مجاز می داند در هر زمان نسبت به تغییر محتوا و اطلاعات سایت و محصولات اقدام نماید

مالی:

چیلیپ گزارشات مالی را از طریق پنل فروشندگان در اختیار آنها قرار می دهد.

در هر فروش کالای مجازی (فایل و …) ۷۰ درصد مبلغ به فروشنده و ۳۰ درصد به چیلیپ تعلق می گیرد.

در هر فروش کالای فیزیکی و یا خدمات ۹۵ درصد مبلغ به فروشنده و ۵ درصد به چیلیپ تعلق می گیرد.

مبلغ تعلق گرفته به فروشنده از طریق فروش کالای مجازی در حساب مجازی وی قرار می گیرد و فروشنده می تواند از طریق پنل خود درخواست تسویه حساب کند.

چیلیپ مبلغ تسویه حساب درخواستی فروشنده را حداکثر یک روز کاری پس از ثبت به حساب فروشنده (درج شده در پروفایل وی) واریز می نماید.

مبلغ تعلق گرفته به چیلیپ از طریق فروش کالا و یا ارائه خدمات که در دست فروشنده است، می بایست توسط فروشنده حداکثر یک هفته پس از دریافت پول از مشتری به حساب چیلیپ واریز شود.

حداقل مبلغ تسویه حساب ۵۰/۰۰۰ هزار تومان می باشد.

تعداد تسویه حساب ها هیچ محدودیتی ندارد.

مبلغ تسویه حساب ها هیچ سقفی ندارد.

یک هفته بعد از هر خرید، مبلغ آن جهت تسویه آزاد می شود.

رفع مسئولیت:

“چیلیپ” ضمن پیش بینی نسخه پشتیبان تحت هیچ شرایطی در برابر خسارات غیر مستقیم و اتفاقی (از قبیل از دست رفتن اطلاعات و هک و جنگ و سیل و زلزله و آتش سوزی و درگیری های داخلی واعتصاب و تحریم ها …) مسئول نمیباشد.

تمام سیاست امنیتی و روند سرویس دهی “چیلیپ” براساس جلوگیری از کلاه برداری وسوء استفاده های احتمالی برخی افراد تنظیم و اجرا شده به همین دلیل در “چیلیپ” فعالیت کاربران ارزیابی می شود و فروشنده و ایجاد کننده فروشگاه پیش از هرگونه تسویه حساب مالی مورد بررسی هویت قرار می گیرد وهیچ مسئولیتی در قبال این سوء استفاده ها و یا کلاه برداری ها متوجه “چیلیپ” نیست و اگر چنین مواردی (مانند: اختلاف در محصول خریداری شده ، نقض حقوق معنوی و فروش غیرمجاز …) گزارش شود، “چیلیپ” درتمام فروشگاه ها ضمینه را برای گفتگو زیر نظر خود برای دوطرف فراهم می کند ، اگر به توافق نرسیدند امکان پیگیری از طریق مراجع قانونی وجود دارد و در صورت درخواست مراجع ذیصلاح اطلاعات دو طرف در اختیار آن ها قرار می گیرد.

باتوجه به فروشگاه ساز بودن “چیلیپ” و ایجاد فروشگاه توسط کاربر خدمات پشتیبانی محصول تماما مرتبط با فروشنده محصول و کاربر ایجاد کننده فروشگاه می باشد و “چیلیپ” هیچ گونه تعهدی در قبال محصول و یا خدمات دریافت شده پس از تحویل سفارش (دانلود فایل) به خریدار را متقبل نمی باشد.

در صورتی که کاربر ایجاد کننده فروشگاه محصولاتی برخلاف قوانین سایت با عناوین دیگری به فروش برساند در صورت مشخص شدن تخلف کلیه مسئولیت های تخلف مربوط به کاربر ایجاد کننده محصول و فروشگاه می باشد و “چیلیپ” هیچ تعهد و مسئولیتی در این قبال متعهد نمی گردد.

مشتری یا پرداخت کننده یا خریدار محصول تنها تا ۲۴ ساعت پس از پرداخت خود می تواند اقدام به اعلام عدم تحویل محصول (دانلود) از سوی فروشگاه نمایید، که در این صورت پس از اعلام خریدار پشتیبانی اقدام به حل مشکل دانلود مشتری خواهد نمود و درصورتیکه محصول تحویل داده شده ( یا دانلود شده) مطابق توضیحات محصول نباشد مبلغ پرداختی در حساب فروشنده تا مشخص شدن وضعیت و تحویل سفارش مسدود می گردد ، همچنین تمام ادعای های دو طرف در صورتی مورد پذیرش است که بر اساس ارائه مستندات باشد.

در صورتی که خریدار شکایت خود را زمانی اعلام نماید که وجه مورد معامله از حساب فروشنده خارج شده باشد (تسویه حساب صورت گرفته باشد با فروشنده) مسئولیت بازگشت وجه خریدار برعهده فروشنده می باشد و “چیلیپ” هیچ مسئولیتی در قبال بازگشت وجه را ندارد.

در صورتی که شخصی از اطلاعات بانکی فرد دیگری پرداختی در درگاه متصل به فروشگاه های “چیلیپ” انجام دهد ، کلیه مسئولیت های این سوء استفاده به عهده دارنده کارت می باشد و “چیلیپ” هیچ مسئولیتی مبنی بر ارائه اطلاعات نداشته و تنها در صورت وجود اطلاعات پرداخت کننده همکاری های لازم را با مراجع ذیصلاح قانونی انجام خواهد داد.

باتوجه به اینکه مدیریت فروشگاه بصورت کامل در اختیار کاربر ایجاد کننده فروشگاه می باشد و ضمن ثبت نام شرایط استفاده از سایت و قوانین و شرایط فروش فایل و موارد غیرمجاز به کاربر اعلام گردیده است و مطلع می باشد هرگونه محتوا از عکس و نوشته و فایل و … توسط کاربر ایجاد کننده فروشگاه ارسال و ایجاد می گردد و هرگونه تخلف از قوانین سایت “چیلیپ” یا هرگونه عمل مجرمانه که منجر به نقض حقوق معنوی و قوانین تجارت الکترونیک و نشر و حقوق مولفین و ناشرین جمهوری اسلامی ایران گردد به عهده کاربر ایجاد کننده فروشگاه می باشد و “چیلیپ” هیچگونه تعهدی نسبت به عمل مجرمانه صورت گرفته ندارد. و درصورت درخواست مراجع ذیصلاح قانونی اماده اعلام استعلام مشخصات کاربر متخلف می باشد.